• Bezpieczeństwo żywienia
  • |
  • Bezpieczeństwo żywności
  • Aktualności
  • |
  • Prawo o żywności
    • Prawo unijne
    • Prawo krajowe
  • |
  • Dietetyka
  • |
  • Standardy jakości
  • Bezpieczeństwo żywności w praktyceBezpieczeństwo żywności w praktyce
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj się »
  • Zamów »
  • x
  • Aktualności
  • Prawo o żywności
    • Prawo unijne
    • Prawo krajowe
  • Dietetyka
  • Standardy jakości
  • Bezpieczeństwo żywności
PodcastyPodcasty i wideo porady ChecklistyChecklisty i procedury E-bookiE-booki MagazynMagazyn

Przydatne narzędzia

  • PodcastyPodcasty i wideo porady
  • ChecklistyChecklisty i procedury
  • E-bookiE-booki
  • MagazynMagazyn
  • Słowa kluczowe
  • zarządzanie jakością

zarządzanie jakością

d7372311fee18f1dbd3315436c1c8e721be99e28-xlarge (2)

Jak wykorzystać kodowanie kolorami w systemie zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności

Zrozumieć ryzyko, które może wpłynąć na bezpieczeństwo żywności to jedno z pierwszych i najważniejszych zadań, z jakimi muszą zmierzyć się specjaliści ds. jakości i bezpieczeństwa żywności. Wiadomo, że patogeny przenoszone przez żywność powodują szereg komplikacji zdrowotnych, od łagodnej biegunki po niewydolność narządów, paraliż, zaburzenia neurologiczne, ślepotę a w skrajnych przypadkach nawet śmierć. System kodowania kolorami skutecznie pomaga zapobiegać ryzykownym zdarzeniom podczas produkcji i przetwórstwa żywności.

  • 5 lipca 2021 r.
  • Nr 32 - Numer 32, lipiec 2021
cfdd452bb5e3a678bd2cb0050e3ce576fdcef652-xlarge(1)

Walidacja w przemyśle spożywczym

Pojęcie walidacji pojawiło się w zarządzaniu jakością wraz z normami serii ISO 9000. Początkowo tylko jako forma oceny skuteczności projektowania wyrobu, a w ostatnim wydaniu normy ISO 9001:2015 wprowadzono je dodatkowo w punkcie 7.5.2- walidacja procesu produkcji lub realizacji usługi. Walidację określono jako sposób upewniania się, że nowy wyrób lub proces jego wytwarzania, spełnia oczekiwania. Kiedy zatem możemy uznać nasz produkt czy proces za zwalidowany? Jak uzyskać pewność, że to, co ma działać, faktycznie działa i że jest skuteczne?  Kiedy faktycznie spełnia oczekiwania?

  • 4 lutego 2020 r.
  • Nr 15 - Luty 2020
64826295

Informacje

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Oferta

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: cok@wip.pl

© Wiedza i Praktyka

/WiedzaiPraktyka

/wip