• WSZYSTKIE
  • 2020
  • 2019
  • 2018

Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Jak prawidłowo stosować Rozporządzenie 1924/2006?

    Producenci żywności w celach marketingowych  mogą posługiwać się oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi dotyczącymi składników żywności na podstawie przepisów zawartych w rozporządzeniach Komisji (UE). Jednakże aby móc umieścić je na etykiecie, muszą przestrzegać kilku zasad.
  • Milionowa kara za niedotrzymanie terminów płatności

    Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej weszła w życie w dniu 12 lipca 2017 r. Przedsiębiorcom z branży rolno-spożywczej, którzy łamią przepisy tej ustawy grozi kara pieniężna nawet do 3 proc. obrotu. Sprawdź, jak nie narazić przedsiębiorstwa na tak duże straty!
  • Zasada przenoszenia składników

    Podczas przygotowywania etykiet bardzo często pojawia się problem dotyczący prawidłowego zapisu dodatków wnoszonych z komponentami produktu. Producenci żywności stosujący substancje dodatkowe często zmagają się z problemem dotyczącym deklarowania w składzie dodatków wnoszonych z komponentami produktu (tzw. składnikami złożonymi).
  • Normy mikrobiologiczne dla przypraw

    Rośliny przyprawowe są powszechnie stosowane w przemyśle spożywczym, gastronomii oraz w gospodarstwach domowych, a ich bezpieczeństwem zdrowotnym zainteresowany jest każdy konsument. Zioła lecznicze i przyprawy mogą ulec zanieczyszczeniu w drodze pierwotnego skażenia przez drobnoustroje bytujące w glebie, ale także przez skażoną wodę, powietrze, a także zwierzęta czy człowieka. Normy mikrobiologiczne dla żywności są wyznaczane przede wszystkim przez standardy prawodawstwa unijnego, a metody badań opierają się o standardy ISO. 
  • Clean label, czyli czego chcą konsumenci

    Konsumenci coraz głośniej komunikują producentom, czego oczekują: nie chcą sztucznych słodzików, barwników ani konserwantów, ani genetycznie modyfikowanych składników i wysoko przetworzonych produktów. Clean label już dawno przestało być modą, to poważny trend, z którym przyjdzie zmierzyć się producentom żywności. Eksperci od marketingu żywności  i stratedzy od rozwoju rynku nie mają wątpliwości. Każdy producent, który zignoruje ten trend, zrazi do siebie olbrzymią grupę klientów. Jak ważne jest zasada clean label wiedzą małe, lokalne firmy czy start-upy z branży spożywczej, dla których wejście na rynek możliwe było tylko dlatego, że wprowadziły reguły clean label.

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2019 - Nr 13
AJM013 okładka