OSZUSTWA PRODUKTOWE I PLANY ICH OGRANICZENIA
Czy zawsze mamy na talerzu to, co myślimy, że mamy? Czy miód pszczeli to na pewno miód, a nie melasa i cukier? Czy stek wołowy jest na pewno z wołowiny, a nie z koniny? Z takimi pytaniami coraz częściej musi się konfrontować przeciętny konsument, nawet jeśli do tej pory ufał informacjom zawartym na etykietach produktów. Na światowym rynku żywności regularnie wybuchają kolejne skandale związane z fałszowaniem mięsa, przypraw, alkoholi i innych produktów. Nie dotyczą już tylko rynków w krajach wysoko rozwiniętych. Pieprz czarny fałszowany jest w Wietnamie, w Chinach ryba maślana „staje się” białym tuńczykiem, a w Indonezji kawa kopi luwak mieszana jest z tańszymi gatunkami. Motyw jest zawsze ten sam- chęć osiągnięcia większego zysku- i jest on tak stary jak handel żywnością.