OSZUSTWA PRODUKTOWE I PLANY ICH OGRANICZENIA

Dodano: 1 września 2019
OSZUSTWA PRODUKTOWE I PLANY ICH OGRANICZENIA

Czy zawsze mamy na talerzu to, co myślimy, że mamy? Czy miód pszczeli to na pewno miód, a nie melasa i cukier? Czy stek wołowy jest na pewno z wołowiny, a nie z koniny? Z takimi pytaniami  coraz częściej musi się konfrontować przeciętny konsument, nawet jeśli do tej pory ufał informacjom zawartym na etykietach produktów. Na światowym rynku żywności regularnie wybuchają kolejne skandale związane z fałszowaniem mięsa, przypraw, alkoholi i innych produktów. Nie dotyczą już tylko rynków w krajach wysoko rozwiniętych. Pieprz czarny fałszowany jest w Wietnamie, w Chinach ryba maślana „staje się” białym tuńczykiem, a w Indonezji kawa kopi luwak mieszana jest z tańszymi gatunkami. Motyw jest zawsze ten sam- chęć osiągnięcia większego zysku- i jest on tak stary jak handel żywnością. 

Pozostało jeszcze 96 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Bezpieczeństwo żywności w praktyce"

Sprawdź ofertę »
W serwisie znajdziesz:
  • Informacje, o wszystkich zmianach przepisów, norm polskich lub europejskich, które mają związek z bezpieczeństwem żywności.
  • Poznasz trendy żywnościowe, a także praktyczne wskazówki, dzięki którym łatwiej będzie Ci zdobyć certyfikaty jakości lub oznakować produkty.
  • Gotowe wzory dokumentów i pomoc eksperta.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła


Najnowszy numer

Nr 13 - Grudzień 2019

AJM013 okładka

Clean label czyli czego chcą konsumenci

Dostępny w wersji elektronicznej