Nadzór nad szkodnikami w obiektach zbożowo-młynarskich

Dodano: 29 czerwca 2019

Zakłady młynarsko-zbożowe są szczególnie narażone na inwazję różnych gatunków szkodników. Ciepło i atrakcyjny zapach przetwarzanego zboża przyciąga zarówno owady jak i gryzonie szukające pożywienia i dogodnych miejsc do rozmnażania. Przechowywane ziarno i mąka to zarówno spichlerz jak i doskonałe miejsce rozrodu dla szkodników zbożowo-mącznych takich jak wołek zbożowy, mól ziarniak, mącznik młynarek, skórek zbożowy czy mklik mączny. Częste dostawy i przeładunki ziarna oznaczają z kolei możliwość łatwego przenikania do wnętrza obiektów gryzoni takich jak myszy i szczury. Magazyny, urządzenia produkcyjne, miejsca składowania surowców i produktów zbożowo-mącznych to potencjalnie atrakcyjne siedliska. Zarówno owady jak i gryzonie mogą poczynić duże ubytki w ilościowe i jakościowe w surowcu, a w konsekwencji doprowadzić do wymiernych strat finansowych. Zmniejszanie się masy ziarna i mąki wskutek konsumpcji przez szkodniki nie jest jednak największym problemem młynarzy. Dużo poważniejsze konsekwencje niesie za sobą zanieczyszczenie odchodami, wylinkami, włosami i pozostałościami martwych szkodników. Powoduje obniżenie jakości ziarna, co oznacza brak możliwości przeznaczenia go na cele spożywcze i paszowe.  Może bowiem stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa żywności, a więc zdrowia konsumentów. 

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Bezpieczeństwo żywności w praktyce"

Sprawdź ofertę »
W serwisie znajdziesz:
  • Informacje, o wszystkich zmianach przepisów, norm polskich lub europejskich, które mają związek z bezpieczeństwem żywności.
  • Poznasz trendy żywnościowe, a także praktyczne wskazówki, dzięki którym łatwiej będzie Ci zdobyć certyfikaty jakości lub oznakować produkty.
  • Gotowe wzory dokumentów i pomoc eksperta.

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła


Najnowszy numer

Nr 13 - Grudzień 2019

AJM013 okładka

Clean label czyli czego chcą konsumenci

Dostępny w wersji elektronicznej