Walidacja w przemyśle spożywczym
Pojęcie walidacji pojawiło się w zarządzaniu jakością wraz z normami serii ISO 9000. Początkowo tylko jako forma oceny skuteczności projektowania wyrobu, a w ostatnim wydaniu normy ISO 9001:2015 wprowadzono je dodatkowo w punkcie 7.5.2- walidacja procesu produkcji lub realizacji usługi. Walidację określono jako sposób upewniania się, że nowy wyrób lub proces jego wytwarzania, spełnia oczekiwania. Kiedy zatem możemy uznać nasz produkt czy proces za zwalidowany? Jak uzyskać pewność, że to, co ma działać, faktycznie działa i że jest skuteczne? Kiedy faktycznie spełnia oczekiwania? »
BRC GLOBAL STANDARD dla opakowań – zmiany wprowadzone w 6 wersji
Zmiany w standardzie BRC dla opakowań i materiałów opakowaniowych zostały opracowane przez grupy robocze złożone z producentów opakowań, sprzedawców detalicznych, właścicieli marek, firmy pakujące do gastronomii, jednostki certyfikujące i niezależnych ekspertów technicznych. »
Kraj pochodzenia mięsa bardziej widoczny – propozycja zmiany w rozporządzeniu
Ministerstwo Rolnictwa zaproponowało nowelizacje Rozporządzenia w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych. Proponowana zmiana ma na celu umożliwienie konsumentom otrzymania dodatkowej informacji o kraju pochodzenia mięsa świeżego, schłodzonego i zamrożonego ze świń, owiec, kóz i drobiu w obrocie detalicznym w formie graficznej, tj. pod postacią wizerunku flagi państwa pochodzenia. »
Clean label, czyli czego chcą konsumenci
Konsumenci coraz głośniej komunikują producentom, czego oczekują: nie chcą sztucznych słodzików, barwników ani konserwantów, ani genetycznie modyfikowanych składników i wysoko przetworzonych produktów. Clean label już dawno przestało być modą, to poważny trend, z którym przyjdzie zmierzyć się producentom żywności. Eksperci od marketingu żywności i stratedzy od rozwoju rynku nie mają wątpliwości. Każdy producent, który zignoruje ten trend, zrazi do siebie olbrzymią grupę klientów. Jak ważne jest zasada clean label wiedzą małe, lokalne firmy czy start-upy z branży spożywczej, dla których wejście na rynek możliwe było tylko dlatego, że wprowadziły reguły clean label. »
Jak stosować reguły dotyczące wskazywania kraju lub miejsca pochodzenia podstawowego składnika. Praktyczna interpretacja Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE)2018 /775
Czy etykiety wszystkich środków spożywczych muszą zawierać informację o pochodzeniu produktu? I czy każdy środek spożywczy zawsze musi mieć podstawowy składnik? Jak intepretować pojęcia „kraju pochodzenia” i „miejsca pochodzenia”? to najbardziej problematyczne dla producentów żywności zagadnienia. Temat zawsze wzbudzał dużo emocji, a od 2020 roku będzie ich jeszcze więcej. »
Środki łagodzące służące ograniczeniu obecności akryloamidu w żywności
W kwietniu 2002 rynek spożywczy i konsumenci zostali zaskoczeni nieoczekiwanymi doniesieniami o tym, że wiele produktów spożywczych poddanych obróbce termicznej w wysokiej temperaturze zawiera znaczne ilości akryloamidu, substancji znanej dotąd jedynie jako przemysłowa, wykorzystywana w produkcji m.in. tworzyw sztucznych, farb, lakierów, klejów i zapraw murarskich, a także w przemyśle celulozowo-papierniczym. »
Bezpieczny łańcuch paszowy w systemie GMP+
W roku 1992, po serii poważnych incydentów związanych z zanieczyszczeniem materiałów paszowych, przedstawiciele holenderskiego przemysłu paszowego postanowili stworzyć system certyfikacji gwarantujący bezpieczeństwo pasz. Dostrzeżono zapotrzebowanie na bardziej efektywny nadzór nad łańcuchem pasz, który jest przecież częścią łańcucha żywnościowego. Bezpieczne pasze to bezpieczeństwo zdrowotne ludzi. »
Jak bezpiecznie używać terminu „żywność funkcjonalna”?
Coraz więcej producentów stosuje na opakowaniach oznaczenia „żywność funkcjonalna”. Najczęściej jest to znak graficzny uzupełniony o komunikat słowny. Czy taka praktyka jest zgodna z obowiązującym prawem? Czy producenci mogą umieszczać na etykietach tego typu informacje, a jeśli tak – to w jakich okolicznościach? »
Co powinieneś wiedzieć o oświadczeniach zdrowotnych
Prawidłowe sformułowanie i zastosowanie oświadczenia zdrowotnego przy jednoczesnym zapewnieniu atrakcyjnej formy przekazu ma kluczowe znaczenie dla marketingu, reklamy i promocji produktu. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, by stosować je zgodnie z przepisami. »
- « pierwsza
- «
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- »
- ostatnia »